T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / ÇUKUROVA - Yunus Emre İlkokulu

Haberler

Mrt

Okulumuz öğrencilerine "Ağız ve Diş Sağlığı" konusunda Diş Hekimi Zeynep KARATAŞ tarafindan  bilgilendirme  çalışması yapılmıştır. Ayrıca sağlıklı beslenme konusunda da öğrencilerimize önerilerde bulunmuştur. Kendisine bu değerli  çalışması için teşekkür ederiz

Mrt

Orta Asya'dan Balkanlardaki uluslara kadar çok geniş bir bölgede yerel renk ve inançlarla kutlanan Nevruz, her ulusun kendi kültür değerleriyle özdeşleştirip sembolleştirdiği, özü itibariyle baharın gelişinin kutlandığı coşkuyla karşılandığı bir gündür. Yaşadığı geniş coğrafyada doğa ve çevrenin uyanışının kutlandığı Nevruz Bayramı'nın Anadolu'da ve Türk kültürünün yayıldığı bölgelerde de son derece köklü ve zengin bir geçmişi vardır. Nev(yeni) ve ruz (gün) kelimelerinin birleşmesinden meydana gelen ve YENİGÜN anlamını taşıyan Nevruz, kuzey yarımkürede başta Türkler olmak üzere birçok halk ve topluluk tarafından yılbaşı olarak kutlanır.

Mrt

 Dur Yolcu! "Bilmeden gelip bastığın bu toprak bir devrin battığı yerdir... Eğil de kulak ver bu sessiz yığın ; bir vatan kalbinin attığı yerdir..." 

Tarihin akışını değiştiren büyük destanın 109. yılını büyük bir gurur ve kivancla kutlarken,  bu cennet vatanı bizlere emanet eden Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşları başta olmak üzere , bu vatan uğruna dönmeyi bir an olsun düşünmeden canlarını feda eden aziz şehitlerimizi  ve kahraman gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz...

Programı hazırlayan 3 /E Sınıf Öğretmenimiz Derya ERGÜN 'e ve 3/E sınıfı öğrencilerimize teşekkür ediyoruz

Mrt

103 yıldır "Korkma! " diye başlayarak hür irademizle okuduğumuz, bağımsızlığımızın destanı İstiklal Marşı'mizin kabulünün yıldönümünde Ulu Önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK'e , 'İstiklal Marşı benim değil Türk Milleti'nin eseridir...' diyen İstiklal Marsi'mizin mimari Mehmet Akif ERSOY'a , aziz sehitlerimize ,gazilerimize sevgi ,saygı ,  rahmet ve minnetle ...

12 Mart İstiklal Marşı'nin kabulü kutlama programını hazırlayan 3-F Sınıf Öğretmenimiz Tevfik ÇİLOĞLU'na ,3/F ve 4 /B  sınıfı öğrencilerimize teşekkürler...

Mrt

İstiklal Marşını En Güzel Ben Okuyorum Yarışması İl Finalinde, öğrencimiz Deniz Tuğba SEZER Adana ikincisi, Müdür Yardımcımız Aysel YILMAZYILDIZ Adana üçüncüsü olmuştur. Başarılarından dolayı kendilerini tebrik ederim.

Ali DENİZ-Okul Müdürü

Mrt

Deprem tatbikatı, olası bir deprem sırasında nasıl davranılması gerektiğinin öğretilmesi amacıyla yapılan bir uygulamadır. Bu noktada amacımız, çalışanlarımızın ve öğrencilerimizin deprem anında neler yapması gerektiğini öğrenmelerini sağlamak, olası bir depremde oluşabilecek can ve mal kaybını en aza indirmektir. tatbikatımız başarılı bir şekilde uygulanmış olup emeği geçenlere teşekkür ederim.

Ali DENİZ-Okul Müdürü

Şbt

Çukurova İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından Okulda Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi Programı kapsamında Kanser, Bulaşıcı Hastalıklar ,Hijyen, Sağlıklı Yaşam ve obezite konusunda  okulumuz öğretmenlerine ve öğrencilerine eğitimler verilmiştir. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz...

Şbt

Değerler Eğitimi Kapsamında Bu Hafta Konumuz "Dostluk"...

Ekm

Okulumuzda uygulayacağımız bu projeyle ödül yöntemini kullanarak öğrencilere olumlu davranışlar kazandırmayı hedeflemekteyiz. Çocukların sınıflarını ve okulu temiz tutmaları, arkadaşları ve öğretmenlerine karşı saygılı olmaları, okul eşyalarını özenli kullanmaları, sorumluluklarını yapmaları vb istendik davranışları öğrenmeleri ve devam ettirilebilmeleri için bu davranışların ödüllendirilmesi son derece önemlidir. Okulumuzda öğrencilerin olumlu davranışlarını ödüllendirerek kendilerinden beklenen davranışları fark etmelerini ve bunları devam ettirmelerini sağlamaya çalışacağız. Ayrıca ödüllendirme ile öğrencilerimizin benlik saygılarının geliştirmeyi ve güzel duygular yaşamalarını sağlamayı amaçlamaktayız.

PROJENİN HEDEFLERİ:

1-Öğrencilere olumlu davranışlar kazandırmak.

2-Okulda argo söz, lakap takma, saldırganlık vb davranışları önlemek.

3- Öğrencilerin çevreyi temiz tutma, koridorda koşmama, eşyaları özenli kullanma gibi okul kurallarına dikkat etmelerini sağlamak.

4-Öğrencilerin kendilerinden beklenen davranışları fark etmelerini sağlamak.

5-Öğrencilerin ödüllendirmeyle olumlu duygular yaşamalarını, benlik saygılarının ve özgüvenlerinin gelişmesini sağlamak.

6-Öğrencilerin sorumluluklarını daha iyi yapmalarını sağlamak.

7-Okuldaki davranış problemlerini azaltmak.

8- Okul başarısını arttırmak.

PROJENİN KAPSAMI : Yunus Emre İlkokulu sabahçı devre öğrenci ve öğretmenlerini kapsar.

PROJE UYGULAMA İÇERİĞİ

• Proje kapsamında okullarda tüm öğretmen, öğrenci ve veliler proje içeriği hakkında (toplantı, yazı,web siteleri vb.) bilgilendirilecektir.

• Bütün sınıflara projenin işleyişiyle ilgili bilgilendirme yapılacaktır yazılar asılacaktır.

• Sınıfın yıldız öğrencisi ve okulun yıldız sınıfı olma kriterleri somut olarak yazılıp öğrencilere ve öğretmenlere bilgi verilecektir.

• Her ayın son haftası sınıfın yıldız öğrencisi ve okulun yıldız sınıfı belirlenen kriterlere göre seçilecektir. En çok gülen yüz kartı kazanan öğrenci sınıfın yıldız öğrencisi, en çok gülen yüz kartı kazanan sınıf da okulun yıldız sınıfı seçilecektir. Gülen yüz olumlu davranış kartını  okuldaki bütün öğretmenler, yöneticiler olumlu davranışı sergileyen öğrenciye verecektir.

• Ayın yıldız sınıfının fotoğrafları öğretmenleriyle birlikte çekilip okulun panosunda o ay boyunca sergilenecektir.

• Seçilen sınıf seminer salonunda patlamış mısır ikramıyla film izleyecektir

• Sınıfın yıldız öğrencisi seçilen öğrencilerimiz için belge hazırlanacak ve aileleri de okula davet edilerek her ayın son Pazartesi günü istiklal marşı töreninde bu belgeler verilecektir.

• Yıldız öğrencilerin fotoğrafları çekilip okulun 1. Katındaki panosunda o ay boyunca sergilenecektir.

• Uygulama ile öğrencilerin olumlu davranışlarının ödüllendirilerek, istendik davranış değişikliği kazanmaları ve olumsuz davranışların azaltılabilmesi için tüm yönetici ve öğretmenler tarafından takip edilecekti.

-PROJENİN SÜRESİ:

09.10.2023-14.06.2024 Proje uygulama sürecinde alınan olumlu dönütler doğrultusunda uygulama süreklilik kazanacaktır.

-PROJENİN DEĞERLENDİRİLMESİ:

Her ay düzenli olarak öğretmen, öğrenci görüşleri anket vb. araçlar yoluyla tespit edilecektir. Ortaya çıkan sonuçlar 2.dönem başı öğretmenler kurulunda değerlendirilecektir.

Ekm

Disleksi Nedir? Disleksi, ilk kez İngiliz Doktor Morgen tarafından 1896 yılında tanımlanmıştır. Morgen'a göre Disleksi"Doğuştan kelime körlüğüdür."

Okuma yazma matematik gibi akademik becerilerde görülen gelişimsel bir özel öğrenme güçlüğüdür.

Amerika Psikiyatri Birliği'nin tanımına göre Özel Öğrenme Güçlüğü; zekâsı normal ya da normalin üstünde olan bireylerin, standart testlere göre yaş, zekâ düzeyi ve aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda okuma, matematik ve yazılı anlatım düzeyinin beklenenin önemli ölçüde altında olmasıyla tanısı konulan bir bozukluktur.

Avrupa Disleksi Derneğine göre disleksi tanımı "Disleksi; okuma, heceleme ve yazma becerilerini edinmede nörolojik kökenli bir farklılıktır."

 

ü  Çocuğun Zekâ Düzeyinin Normal Olmasına,

ü  Hiçbir Fiziksel / Duygusal Bozukluğun Bulunmamasına,

ü  Normal ve Yeterli Bir Eğitim Alıyor Olmasına,

ü  Sosyo-kültürel Çevrenin Uygun Olmasına rağmen ortaya çıkabilir.

Disleksi Ne Değildir?

·         Disleksi zihinsel bir engel değildir.

·         Disleksi bir hastalık değildir. Tıbbi bir tedavisi, ilacı yoktur.

·         Disleksi duyu organları ( görme , işitme...), duygusal, davranışsal bozukluklar nedeniyle öğrenememe durumu değildir.

·         Disleksi her seferinde üstün zekâlı olmak değildir.

 

Disleksi Tedavi Edilebilir Mi?

Araştırmalar gösteriyor ki ilkokul 1-2 ve 3. Sınıflarda tanı ve tespiti yapılmış ve özel eğitim müdahalesinde bulunulmuş çocukların % 83' ü eğitim yaşantılarına sorunsuz olarak devam edebilmektedir. Süre ve yüzdeler eğitimin alınış süresi ve kalitesiyle değişkenlik gösterebilir.

Ailelere Öneriler;

Ø  Çocuğunuzun gelişimini yakından takip edin, farklılıkları uzmanlara danışın.

Ø  İstenmeyen sosyal hatalardan kaçınmak için çocuğa yapılandırılmış ve destekleyici bir çevre sağlayın.

Ø  Başarı duygusunu tatmasını sağlamak ve donanımını arttırmak için çocuğunuzun özelliklerine uygun sportif ve sanatsal aktivitelere yönlendirin.

Ø  Çocuklarınıza yaşadıkları problem karşısında güçlü ve zayıf yanları gösterilmeli ve mücadele teknikleri konusunda yardımcı olmalısınız.

Ø  Çocuklar her zaman hem evde hem okulda 'güvenli bir yer' olduğunu bilmeye ihtiyaç duyarlar. Evde ve okulda destek olun.

Ø  Öğretmenleri ile ve arkadaşları ile iletişim halinde olun.

Ø  Aşamalı olarak bağımsızlığını cesaretlendirin ama çocuk hazır olmadan desteğinizin devam edeceğini çocuğa hissettirin.

Eyl

Okul Psikolojik Danışmanlarımız Aynur SARI,Gonca Nur ÖFKELİ ve Mehmet Akif ÖZDEMİR  tarafından okulumuz öğretmenlerine mesleki çalışmalar kapsamında okul psikolojik danışmanlık ve rehberlik biriminin  tanıtımı yapılarak  ' Birlikte Güçlüyüz' adlı çalışma yapılmıştır. Bu çalışma ile ;öğretmenlerimizle ;veli ve öğrencilerimize katkı sağlayacak etkinlikler planlanmıştır.

Ara

Akran zorbalığı son dönemde tüm dünyadaki okulların en önemli problem alanlarından birisi haline geldi. Akran zorbalığı çalışırken tek bir paydaş ya da tek bir çalışmadan ziyade tüm okul personeli, ebeveynler ve tüm öğrencilerin katılımıyla yapılacak çalışmalar daha etkili ve okul kültürünün olumlu/ılıman olmasını sağlamaktadır. Bu inançla çıktığımız yolumuzda okulumuzda akran zorbalığının önüne geçmeyi hedefliyoruz...Sınıf Sınıf Psikolojik Danışmanlarımız tarafından verlen Akran Zorbalığına Hayır semineri sonrası okulumuz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Biriminin öncülüğünde başlattığımız projemizin uygulanmasında yürütülmesinde emeği geçen destek olan herkese teşekkürler...

Projemizin Adımları;

1.ADIM

Projenin ilk adımın rehber öğretmen/psikolojik danışman tarafından tüm sınıflarda zorbalık, türleri ve zorbalık rollerine dair bilgilendirme çalışması yapılmalıdır. 

2.ADIM

Her sınıftan 2 öğrenci ZORBALIĞA HAYIR GÖNÜLLÜSÜ olarak seçilir .Bu öğrenciler ile proje detayları, kuralları ve görevleri paylaşılır. Zorbalığa hayır gönüllülerine , görevlerini benimsemesi ve süreklilik sağlanması amacıyla  rozet takılır.

3.ADIM

Zorbalığa Hayır Elçileri sınıflarına sınıf rehber öğretmenleri ile giderek zorbalık bildirisini okurlar. Sınıf rehber öğretmeni koordinesinde bildiri okuma etkinliği gerçekleştirilir. Ve "... / ... Sınıfı Zorbalığa Hayır diyor" sınıf afişi sınıfın en önem verilen yerine asılır.

4.ADIM

Zorbalık yapılan durumlarda, zorbalığa hayır gönüllüleri olayı tatlılıkla çözmeye çalışır. Çözemedikleri durumlarda önce sınıf rehber öğretmenlerine, sonra rehber öğretmen/psikolojik danışmanlarına başvururlar.

5.ADIM

Sınıf rehber öğretmeni kendi dersinde zorbalığa hayır gönüllülerine söz vererek haftalık ya da aylık değerlendirme yapabilir. Burada sınıf rehber öğretmeninin zorbalık olan durumlarda zorbayı cezalandırması ya da kızması değil, zorbalık olmadığı durumları övmesi, öğrencilerin olumlu davranışlarını pekiştirmesi amaçlanmaktadır.

 

Ara

Belediye Evleri Mahallemizde kitap okuma alışkanlığı kazanmış okuyan velilerden oluşan örnek bir topluluk oluşturulması ve çocuk eğitiminde okuyarak velilerimizin kendisini geliştirmesi, olumlu yönde değiştirmesi amaçlanmaktadır.

 Velilerimiz arasında kitap okuma alışkanlığını   yaygınlaştırmak. Velilerimizin dünyaya, olaylara, insanlara farklı açıdan bakma alışkanlığı kazandırarak,   kavrama güçlerini geliştirmek, Velilerimize etkili düşünebilme,  problem çözme becerileri kazandırmak. Kitap okuma sürecine ailelerin de katılımını sağlamak. Velilerimize çocuk eğitimi konusunda dayak ve cezalar yerine olumlu disiplin yöntemlerini fark ettirmek. Velilerimize doğru iletişim nasıl olur, sevdiklerimizi "gerçekten "duyup kendimizi de daha içten bir biçimde duyabilmemiz konusunda farkındalık geliştirmek.

Okul aile birliği tarafından temin edilen kitaplar  Leyla NAVARO'nun "Gerçekten Beni Duyuyor Musun?"  ve   Doğan CÜCELOĞLU'nun "Geliştiren Anne Baba" kitabı gönüllü velilerimize imza karşılığı dağıtılacaktır. Belirlenen tarih aralığında velilerimiz kitabı okuyacaklardır. Kitapla birlikte velilerimizin de aktif katılımıyla  Okul psikolojik danışmanları Aynur Sarı ve Gonca Nur Öfkeli  öncülüğünde kitap paylaşım etkinliği yapılacaktır. Daha sonra okulumuzda yeni bir liste oluşturulup bu listede yer alan velilerimizle de aynı eğitim yapılacaktır. 

 Katılan duyarlı velilerimize teşekkürler...

Ekm

Okul Psikolojik Danışmanlarımız  Aynur SARI ve Gonca Nur ÖFKELİ tarafından velilerimize Aile İçi İletişim semineri verilmiştir. Kendisi ve çocuğu için zaman ayırıp seminere katılan değerli velilerimize çok teşekkür ederiz.

Ekm

Öğrencilerimiz Okul Psikolojik Danışmanlarımız Aynur SARI ve Gonca Nur ÖFKELİ rehberliğinde  kodlama haftasında , kodlama ile ilgili eğlenceli çalışmalarla buluşuyor...