Akran zorbalığı son dönemde tüm dünyadaki okulların en önemli problem alanlarından birisi haline geldi. Akran zorbalığı çalışırken tek bir paydaş ya da tek bir çalışmadan ziyade tüm okul personeli, ebeveynler ve tüm öğrencilerin katılımıyla yapılacak çalışmalar daha etkili ve okul kültürünün olumlu/ılıman olmasını sağlamaktadır. Bu inançla çıktığımız yolumuzda okulumuzda akran zorbalığının önüne geçmeyi hedefliyoruz...Sınıf Sınıf Psikolojik Danışmanlarımız tarafından verlen Akran Zorbalığına Hayır semineri sonrası okulumuz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Biriminin öncülüğünde başlattığımız projemizin uygulanmasında yürütülmesinde emeği geçen destek olan herkese teşekkürler...
Projemizin Adımları;
1.ADIM
Projenin ilk adımın rehber öğretmen/psikolojik danışman tarafından tüm sınıflarda zorbalık, türleri ve zorbalık rollerine dair bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.
2.ADIM
Her sınıftan 2 öğrenci ZORBALIĞA HAYIR GÖNÜLLÜSÜ olarak seçilir .Bu öğrenciler ile proje detayları, kuralları ve görevleri paylaşılır. Zorbalığa hayır gönüllülerine , görevlerini benimsemesi ve süreklilik sağlanması amacıyla rozet takılır.
3.ADIM
Zorbalığa Hayır Elçileri sınıflarına sınıf rehber öğretmenleri ile giderek zorbalık bildirisini okurlar. Sınıf rehber öğretmeni koordinesinde bildiri okuma etkinliği gerçekleştirilir. Ve "... / ... Sınıfı Zorbalığa Hayır diyor" sınıf afişi sınıfın en önem verilen yerine asılır.
4.ADIM
Zorbalık yapılan durumlarda, zorbalığa hayır gönüllüleri olayı tatlılıkla çözmeye çalışır. Çözemedikleri durumlarda önce sınıf rehber öğretmenlerine, sonra rehber öğretmen/psikolojik danışmanlarına başvururlar.
5.ADIM
Sınıf rehber öğretmeni kendi dersinde zorbalığa hayır gönüllülerine söz vererek haftalık ya da aylık değerlendirme yapabilir. Burada sınıf rehber öğretmeninin zorbalık olan durumlarda zorbayı cezalandırması ya da kızması değil, zorbalık olmadığı durumları övmesi, öğrencilerin olumlu davranışlarını pekiştirmesi amaçlanmaktadır.
Fotoğraflariçin TIKLAYINIZ...